dilluns, 16 de gener del 2017

LES DENTS


COMENCEM UN NOU PROJECTE: 


LES DENTS

DESPRÉS DE MOLTES PROPOSTES INTERESSANTS (QUE ENS RESERVEM PER TENIR EN COMPTE LA PROPERA VEGADA), HEM DECIDIT QUE VOLEM SABER PERQUÈ CAUEN LES DENTS?
HI HA DUES NENES A LA CLASSE A QUI JA SE LI MOU ALGUNA DENT I PER AIXÒ ENS HEM COMENÇAT A INTERESSAR PEL TEMA I A FER PREGUNTES QUE INTENTAREM ANAR RESOLENT A MIDA QUE AVANCI EL PROJECTE QUE ARA INICIEM I QUE ANOMENAREM LES DENTS.

ESPEREM LA COL·LABORACIÓ DE TOTES LES FAMÍLIES APORTANT MATERIAL QUE AJUDI A TIRAR ENDAVANT LES NOSTRES INVESTIGACIONS.
 

INICIEM EL TREBALL A PARTIR D’UNA CONVERSA ON ELS INFANTS EXPLIQUEN ALLÒ QUE SABEN DE LES DENTS, QUÈ ELS AGRADARIA APRENDRE I COM HO INVESTIGAREM.
      

COMENCEM A PORTAR INFORMACIÓ

L’ENSENYEM I EXPLIQUEM ALS COMPANYS. DESPRÉS LA DEIXEM AL RACÓ DE LES DENTS PER CONSULTAR-LA SEMPRE QUE CALGUI.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS


TAMBÉ TENIM PREPARAT EL MAPA CONCEPTUAL EN FORMA DE MURAL. HI POSAREM LA INFORMACIÓ QUE TENIM PER TAL DE RECORDAR-LA I AFEGIREM DE NOVA a mesura QUE anem responen LES PREGUNTES QUE ENS HEM PLANTEJAT.



MIREM I ANALITZEM LA INFORMACIÓ DEL RACÓ

PER PARELLES MIREM I ANALITZEM  LA INFORMACIÓ QUE HI HA AL RACÓ I  LA POSEM EN COMÚ. EN AQUEST MATEIX MOMENT HI HA PREGUNTES QUE ENS HAVÍEM FET QUE JA  PODEM RESPONDRE, PERÒ DECIDIM QUE CAL INVESTIGAR-HO MÉS.

   
     

     

 

ORGANITZEM GRUPS COOPERATIUS

DESPRÉS DE DOS CURSOS FENT DINÀMIQUES DE GRUP I ALTRES ACTIVITATS  PER APRENDRE A TREBALLAR EN EQUIP, A COOPERAR, A AJUDAR-NOS ELS UNS AL ALTRES, A PRENDRE DECISIONS CONSENSUADES... INICIEM EL TREBALL COOPERATIU A PARTIR DE LES PREMISSES PRÒPIES D’AQUESTA METODOLOGIA. 
FORMEM ELS EQUIPS DE TREBALL
    1.   HEM FET EQUIPS DE 5 ALUMNES I UNA FOTO DE TOT EL GRUP.  
   2. HEM DECIDIT AMB ELS NENS L’ESPAI ON TREBALLARÀ CADA EQUIP I COM S’ORGANITZARAN PER PREPARAR-HO QUAN TREBALLEM PER EQUIPS.
    3. HEM PACTAT ALGUNS CÀRRECS PER A FER BÉ LA FEINA I QUINES FUNCIONS TINDRAN. S’HAN DISTRIBUÏT ELS CÀRRECS ENTRE ELLS:
·         AJUDANTS: POSEN A PUNT L’ESPAI DE TREBALL.
·         MATERIAL: REPARTEIX I RECULL EL MATERIAL NECESSARI.
·         SECRETARI: PREN NOTA DE LES DECISIONS DE L’EQUIP.
·         PORTAVEU: PARLA EN NOM DE L’EQUIP.
            
          
      4. ELS EQUIPS S’HAN REUNIT PER TRIAR UN NOM I UN LOGOTIP QUE ELS IDENTIFIQUI. EL SECRETARI HA ESCRIT EL NOM EN UN FULL I EL PORTAVEU ENS HA EXPLICAT PER QUÈ L’HAN TRIAT.
            
            
                                               




COMENCEM A INVESTIGAR PER EQUIPS
ENS HEM AJUNTAT PER EQUIPS PER RESOLDRE LA PREGUNTA: D’ON SURTEN LES DENTS?. HEM ESTAT OBSERVANT I DIENT TOT EL QUE VEIEM EN UNA FOTOGRAFIA O DIBUIX MENTRE EL SECRETARI ESCRIU ELS ACORDS EN UN FULL. DESPRÉS EL PORTAVEU DE CADA EQUIP ENS HA EXPLICAT QUÈ HAN ANAT DESCOBRINT.
   
     
      
                                                                                              
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS
  AQUEST ENLLAÇ CONTÉ FOTOS I VÍDEOS




 MIREM EL VÍDEO: AIXÍ CREIXEN LES DENTS
AQUEST ÉS L’ENLLAÇ DEL VÍDEO QUE ENS HA AJUDAT A ENTENDRE MILLOR ON SÓN LES DENTS ABANS DE QUE SURTIN PER PRIMER COP. 
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS

TAMBÉ HEM MIRAT AQUEST DEL PROGRAMA QUE-QUI-COM EN EL MINUT 11:30

http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/programa/titol-video/video/3530610/ 

A LA MIA LI HA CAIGUT UNA DENT

AHIR A LA MIA LI VA CAURE UNA DENT MENTRE JUGAVA AL PATI. ÉS LA PRIMERA NENA DE LA CLASSE A QUI LI PASSA I VA SER MOLT EMOCIONAT!!!

AL PUJAR DEL PATI VAM APROFITAT PER OBSERVAR-LA D’APROP AMB UNA LUPA. TENIA UN FORAT AMB UNA MIQUETA DE SANG, PERÒ NO TENIA ARREL. A LA MIA TAMBÉ SE LI VEU UN FORADET ON ABANS TENIA LA DENT. 
LA GOYI LI VA POSAR EN UN PAQUET PER A QUE LA PORTÉS A CASA.
                                          
                                    


CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS
AVUI ENS HA EXPLICAT QUE L’HA POSAT A SOTA DEL COIXÍ I QUE LA FADA DE LES DENTS LI HA DEIXAT UNES MONEDES DE PLÀSTIC PER JUGAR A COMPRAR I A VENDRE.
S'HA OBERT UN DEBAT SOBRE QUI AGAFA LES DENTS QUE DEIXEM SOTA EL COIXÍ. ALGUNS DEIEN QUE EL RATONCITO PÉREZ, ALTRES EL RATOLÍ DE LES DENTS I UNS ALTRES LES FADES. HEM ARRIBAT A LA CONCLUSIÓ QUE ES REPARTEIXEN LA FEINA I QUE ELS PARES I GERMANS QUE JA TENEN EXPERIÈNCIA, ENS DIRAN QUI PASSARÀ PER CASA NOSTRA QUAN ENS TOQUI A NOSALTRES POSAR LA DENT SOTA EL COIXÍ.


QUANTES DENTS M’HAN CAIGUT?


HEM DECIDIT ANAR COMPTANT LES DENTS QUE ENS VAN CAIENT. ANIREM ELABORANT UNA GRÀFICA QUE, EN ACABAR EL CURS, ENS PERMETRÀ COMPTAR I COMPARAR QUANTES DENTS ENS HAN CAIGUT A CADASCÚ.

DE MOMENT JA SÓN TRES ELS NENS A QUI HA CAIGUT ALGUNA DENT. HAN ENGANXAT UNA DENT DE PAPER A LA CASELLA QUE TOCA I ENS HAN EXPLICAT QUI SE LES VA EMPORTAR DE SOTA EL COIXÍ I QUÈ ELS VA DEIXAR A CANVI.







PER QUÈ ELS DIEM DENTS DE LLET?
ALS LLIBRES I VÍDEOS QUE ANEM CONSULTANT PARLEN DE LES DENTS DE LLET. SABEM QUE SÓN LES PRIMERES QUE SURTEN QUAN SOM PETITS I QUE SÓN LES QUE ARA ENS COMENCEN A CAURE, PERÒ NO SABEM PERQUÈ TENEN AQUEST NOM. ALGUNS PENSEN QUE LES DENTS ESTAN FETES DE LLET, PERÒ ALTRES DIUEN QUE LA LLET NO ÉS FORTA COM LES DENTS I QUE NO SE’NS AGUANTARIEN A LA BOCA.

HEM ESTAT BUSCANT LA RESPOSTA A INTERNET I HEM DESCOBERT QUE ES DIUEN AIXÍ PERQUÈ SURTEN QUAN SOM BEBÈS I NOMÉS PRENEM LLET.

PER QUÈ CAUEN LES DENTS DE LLET?

EL RUBÉN HA ARRIBAT A L’ESCOLA DIENT QUE SE LI MOUEN DUES DENTS. APROFITEM EL MOMENT PER EXPLICAR QUE LES DENTS PERMANENTS QUE TÉ SOTA LA GENIVA EMPENYEN LES DENTS DE LLET I QUE PER AIXÒ AQUESTES ES COMENCEN A AFLUIXAR I ES MOUEN. AIXÒ VOL DIR QUE LA DENT QUE VOL SORTIR ESTÀ DESFENT L’ARREL DE LES DENT DE LLET FINS QUE ACABIN CAIENT. LES QUE SORTIRAN EN EL SEU LLOC TINDRAN SEMPRE LA MATEIXA MIDA.



BUSQUEM IMATGES DE DENTS DE NENS I LES COMPAREM AMB DENTS D’ADULTS. VEIEM QUE LES DELS NENS SÓN MÉS PETITES I QUE QUAN CAU UNA DENT DE LLET LA QUE SURT EN EL FORAT QUE DEIXA ES VEU MOLT GRAN EN LA CARA D’UN NEN. DIUEN QUE AQUESTES DENTS JA NO CREIXEN MÉS, PERÒ SÍ QUE CREIX LA NOSTRA MANDÍBULA I EL NOSTRE CAP I QUE LLAVORS LES DENTS JA NO ES VEUEN GRANS.



ENS IMAGINEM UN ADULT AMB DENTS DE LLET I FEM DIBUIXOS MOLT DIVERTITS.
    


CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS
 


TENIM MOLTES DENTS?
LA YASMINA, LA HASNAE I LA KADIATOU ENS HAN DIT QUE ELS SEUS GERMANS, QUE HAN NASCUT FA POQUET, NO TENEN DENTS I LA JÚLIA ENS HA EXPLICAT, AMB AJUDA D’UNA LÀMINA QUE HA PORTAT, EN QUIN MOMENT VAN SORTINT LES DENTS I QUE ARA EN TENIM 20.

MIREM LES DENTS DELS COMPANYS I LES NOSTRES AMB AJUDA D’UN MIRALL. VEIEM QUE EN TENIM MOLTES PERÒ SENS FA DIFÍCIL COMPTAR QUANTES.



QUANT SÓN 20 DENTS?
PER SABER QUANT SÓN 20 DENTS HEM FET UNA FILA DE 10 PIUS O TAPS I DESPRÉS UNA ALTRA  AMB 10 MÉS. AL FINAL ELS HEM COMPTAT TOTS JUNT.

TAMBÉ HEM RETALLAT 20 DENTS D’UNA TIRA DE PAPER I ELS HEM ENGANXAT EN UNA BOCA. PRIMER 10 I DESPRÉS 10 MÉS.

NO HA SIGUT FÀCIL I HAN HAGUT DE FER SERVIR ALGUNS RECURSOS PER NO EQUIVOCAR-SE. MOLTS HAN COMPTAT UNA VEGADA I UNA ALTRA LES DENTS QUE ANAVEN TALLANT. ALGUNS HAN ANAT AMAGANT UN TAP/PIU CADA VEGADA QUE ENGANXAVEN UNA DENT, FINS QUE NO ELS HI HA QUEDAT CAP. HA ESTAT INTERESSANT VEURE COM S’ORGANITZAVEN PER FER UNA BONA FEINA.    

CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS






















































































































































































































































































































TOTES LES DENTS SÓN IGUALS? QUINS SÓN ELS SEUS NOMS?
PER ESBRINAR-HO ENS COL.LOQUEM PER EQUIPS DE TREBALL. A PARTIR D’UNA IMATGE ON ES VEUEN TOTES LES DENTS, L’EQUIP VA COMENTANT COM SÓN, LLEGEIXEN ELS NOMS QUE SURTEN, LES COMPTEN...
ENS LES MIREM AL MIRALL, MIREN LES DELS COMPANYS... DESPRÉS DONEN A CONÈIXER A LA RESTA D’EQUIPS LES SEVES CONCLUSIONS I FINALMENT LES RECULLEN EN UN FULL QUE ESCRIU EL/LA SECRETARI/A AMB AJUDA DE TOTS.
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS


COM ÉS UNA DENT PER DINS?

HEM MIRAT UN VÍDEO QUE EXPLICA COM ÉS UNA DENT PER DINS (minut 1:38).




DESPRÉS PER FER-HO MÉS ENTENEDOR HEM FET UNA DENT PER DINS PAS A PAS I A CADASCUNA DE LES PARTS LI HEM POSAT EL SEU NOM.

                            
                                            

COMPAREM UN OU DUR AMB UNA DENT PER DINS

ENSENYEM UN OU ALS NENS I ELS PREGUNTEM:

Mestra- COM ES DIU LA PART DE FORA?

Nens- ÉS LA CLOSCA.

Mestra- MIREU, ÉS COM LA PART QUE VEIEM DE LA NOSTRA DENT, QUE ÉS?

Nens- L’ESMALT.

Mestra- COM ÉS LA CLOSCA DURA O TOVA?
Nens- DURA.
Mestra- COM L’ESMALT, QUE ÉS LA PART MÉS DURA DE LA DENT.
Mestra- I PER A QUE SERVEIX LA CLOSCA?
Nens- PER AGUANTAR L’OU.
Nens- PERQUÈ NO ES FACI MALBÉ.
Mestra- SI, SERVEIX PER PROTEGIR-LO, COM L’ESMALT QUE PROTEGIX LA NOSTRA DENT.
TRAIEM LA CLOSCA DE L’OU I COMPAREM LA PART BLANCA AMB LA DENTINA. TOTES DUES SÓN TOVES. DESPRÉS OBRIM L’OU DEIXANT VEURE EL ROVELL I EL COMPAREM AMB LA POLPA, QUE ÉS LA PART INTERNA DE LA DENT I LA MÉS SENSIBLE.
   
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS
AQUESTA OBSERVACIÓ ENS HA AJUDAT A ENTENDRE MILLOR COM ÉS UNA DENT PER DINS I A RECORDAR EL NOM DE LES SEVES PARTS. 



MIREM LA PEL.LÍCULA DR. RÀBIT I LOS DEFENSORES DENTALES
ÉS UNA PELI MOLT XULA QUE EXPLICA MOLT CLARAMENT QUÈ PASSA SI NO ENS RENTEM LES DENTS DESPRÉS DE MENJAR.
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMa68YkWE5Z9q1KaYIuEnj0f1Iv4xXWbdIdRIObIv28PzimT3Uz1PApk40_1-tVjg?key=eFdLdlNCYzZJNVFOcVRqSW0wOFZQZ0htN3Q3b2NB
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS



PER QUÈ HEM DE RENTAR-NOS LES DENTS?

PER ENTENDRE LA IMPORTÀNCIA DE RENTAR-NOS LES DENTS PROPOSEM ALS NENS UN EXPERIMENT QUE ENS PORTARÀ A OBSERVAR, A EXPERIMENTAR, A FER HIPÒTESIS DEL QUE PASSARÀ I A TREURE CONCLUSIONS.

MATERIAL:

- 2 OUS DURS.

- 1 POT AMB VINAGRE.

- 1 RASPALL DE DENTS.

EXPERIMENT:

ELS ENSENYEM UN POT DE VINAGRE DIENT QUE ÉS COM L’ÀCID QUE FA LA NOSTRA SALIVA BARREJADA AMB XUXES, COCA COLA, DOLÇOS... 
POSEM  UN OU DUR DINS DEL POT I DEIXEM L'ALTRE A FORA PER PODER-LOS COMPARAR MÉS TARD. ANIMEM ALS NENS A PREDIR (FER HIPÒTESI) QUÈ PASSARÀ:
– FARÀ MALA OLOR.
ES TRENCARÀ... 
                                   
DECIDIM DEIXAR PASSAR UNA ESTONETA MENTRE FEM VEURE QUE ENS POSEM UNA XUXE A LA BOCA, LA BARREGEM AMB LA SALIVA MASTEGANT  I ENS RASPALLEM LES DENTS.
PASSAT AQUEST TEMPS TRAIEM L’OU DEL VINAGRE I... OBSERVEM QUE NO HA PASSAT RES.
ELS HI PROPOSEM DEIXAR-LO FINS L'ENDEMÀ PER VEURE QUÈ PASSA :
– L’OU ES PODRIRÀ.
ES DESFARÀ...
L’ENDEMÀ TRAIEM L’OU DEL POT I OBSERVEM QUÈ HA PASSAT: 
– S’HA PELAT UNA MICA.
– JA NO TÉ TOTA LA CLOSCA. 
                                     
EL TOQUEM I VEIEM QUE ARA LA CLOSCA ÉS TOVA.
                                   
AMB UN RASPALL FREGUEM L’OU I VEIEM COM VA CAIENT LA CLOSCA. PROVEM DE RASPALLAR UN OU QUE NO HEM POSAT EN VINAGRE I NO PASSA RES.
                        
AL FINAL DE L’EXPERIMENT ELS ANIMEM A ESTABLIR CONNEXIONS ENTRE L’EXPERIMENT I LES NOSTRES PRÒPIES DENTS I ACABEM TRAIENT LES SEGÜENTS  CONCLUSIONS:
- LA CLOSCA ES TREU PERQUÈ EL VINAGRE ÉS MOLT FORT.
- SI BEVEM SUCS TAMBÉ ENS PASSA, PERQUÈ TENEN MOLT SUCRE.
- I SI MENGEM XUXES TAMBÉ.
- PERÒ SI ENS RENTEM LES DENTS RÀPID NO PASSA.

ACABEM L'EXPERIMENT REGISTRANT LES NOSTRES OBSERVACIONS I LES NOSTRES CONCLUSIONS MITJANÇANT UN DIBUIX.
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipM4GGkfw7B0Xap0ZAUj3j4oQ4SMFGNm9zdKzYtza8uHd5Ua_9ghZHnPsFEDbdXgnQ?key=TnVGNWFmNW9KSU9obFJZcW1MQUg0SkpCZC0zMmhn
CLICAR PER VEURE MÉS FOTOS

AQUEST HA ESTAT UN EXPERIMENT SENZILL, QUE ENS HA PERMÈS ENTENDRE, A PARTIR DE L’OBSERVACIÓ, COM ÉS D’IMPORTANT RASPALLAR-NOS LES DENTS DESPRÉS DE MENJAR.
 


ANEM A VEURE L’EXPOSICIÓ “ CUIDA’T LES DENTS”.
PER REFORÇAR EL TREBALL QUE ESTEM FENT SOBRE LES DENTS, EL SERVEI DE SALUT DE L’AJUNTAMENT ENS HA FACILITAT LA VISITA A L’EXPOSICIÓ CUIDA’T LES DENTS. A TRAVES D’UNA SÈRIE DE PLAFONS HEM POGUT VEURE LA IMPORTÀNCIA I FUNCIONS DE LES NOSTRES DENTS AL LLARG DE LA VIDA.

LA VISITA L’HEM FET CONJUNTAMENT AMB ELS COMPANYS DE 4t AMB ELS QUE HEM POGUT COMPARTIR CONEIXEMENTS I UNA BONA ESTONA.


FEM EL TALLER “ESTIMA LES TEVES DENTS”.

AMB LA COL.LABORACIÓ DEL SERVEI DE SALUT DE L’AJUNTAMENT HEM FET UN TALLER QUE ES DIU ESTIMA LES TEVES DENTS.

HA VINGUT UNA DENTISTA MOLT SIMPÀTICA QUE ES DIU ASTRID. ENS HA EXPLICAT LA IMPORTÀNCIA DE CUIDAR LES NOSTRES DENTS PER NO AGAFAR MALALTIES I ENS HA ENSENYAT COM ENS HEM DE RENTAR LES DENTS.

ENS HA REGALAT UN ESTOIG AMB UN RASPALL I PASTA DE DENTS I  NOSALTRES LI HEM REGALAT UNS DIBUIXOS MOLT XULOS.

   

https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipOKQO0Z8ODia0eXvljMJjdELYeQWXW9z9ArKwCnFziX3CPjXv9tojYymF38eaGrPg?key=NnlHaG93eHlZX1VTYncwLW5UeVZxZy1jY241OWlB 
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipOKQO0Z8ODia0eXvljMJjdELYeQWXW9z9ArKwCnFziX3CPjXv9tojYymF38eaGrPg?key=NnlHaG93eHlZX1VTYncwLW5UeVZxZy1jY241OWlB                                                                
 
OBSERVEM DENTS DE VERITAT

LA DANIELA HA PORTAT DENTS DE LLET DE VERITAT I LES HEM ESTAT OBSERVANT AMB LA LUPA.

HEM VIST DENTS INCISIVES, ULLAS I MOLARS  SENSE L’ARREL I HEM POGUT COMENTAR LES DIFERÈNCIES.       
                    



                    


CAUEN MÉS DENTS
AVUI HAN ARRIBAT TRES NENS A LA CLASSE DIENT QUE SELS HAVIA CAIGUT UNA O DUES DENTS. HEM ESTAT MIRANT EL FORAT QUE HAN DEIXAT I ELS HI HEM PREGUNTAT QUE N'HAVIEN FET DE LA DENT. DESPRÉS HEM AMPLIAT UNA MICA MÉS LA GRÀFICA DE LES DENTS.

                                              


QUÈ TENYEIX LES NOSTRES DENTS
VOLEM QUE ELS NENS VEGIN QUE LES COSES QUE MENGEM PODEN CANVIAR EL COLOR DE LES NOSTRES DENTS.
PORTEM A LA CLASSE UNA PIRULETA DE COLOR BLAU. PARLEM (SENSE APROFUNDIR GAIRE) DE QUÈ ESTAN FETES. TOTS TENEN CLAR QUE PORTEN SUCRES I ARRIBEM A LA CONCLUSIÓ QUE TAMBÉ PORTEN UNA PINTURA, QUE ES DIU COLORANT, QUE FA QUE SIGUIN DE DIFERENTS COLORS.
ARA VOLEM COMPROVAR COM POT AFECTAR EL COLOR DE LES XUXES, I DEL MENJAR EN GENERAL, A LES NOSTRES DENTS I PER AIXÒ ELS HI PROPOSEM FER UN EXPERIMENT.
DONEM UNA PIRULETA A CADA NEN I ABANS DE QUE SE LA POSIN A LA BOCA ELS PREGUNTEM:
- QUÈ CREIEU QUE PASSARÀ QUAN ENS POSEM LA PIRULETA A LA BOCA?. TOTS TENEN CLAR QUE LA BOCA I LES DENTS ES POSARAN DE COLOR BLAU.
ANEM UNA MICA MÉS ENLLÀ I ELS DIEM:
- SABENT TOT EL QUE SABEU JA DE LES DENTS, QUÈ CREIEU QUE PASSARÀ QUAN ENS LA MENGEM? DESPRÉS D’HAVER VIST LA PEL-LÍCULA “SONRISAS BRILLANTES, FUTUROS BRILLANTES” TOTS SABEN QUE ELS SUCRES SÓN UN FESTÍ PELS BACTERIS DE LES DENTS I QUE PODRAN FER-SE UN TIP DE FABRICAR ÀCIDS QUE AFECTARAN LES NOSTRES DENTS SI NO LES RENTEM. I A LA SEVA MANERA INTENTEN EXPLICAR-HO.
ENS MENGEM LA PIRULETA MENTRE AL MIRALL ANEM VEIENT COM SENS VAN EMBRUTANT LA LLENGUA I LES DENTS. FEM UN DIBUIX DE COM ENS HAN QUEDAT.
                         
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipNy6K6PASbM-j_J1-DiOEGiA0tTFowftSDD12nM-tuW_T9OKl5wLLTsAqC7V8cuxw?key=ZnBfTTFLRGpDMTlfV3lsSnl5Ym1FcnB0Y2d3aWpB

FINALMENT, ANEM A RENTAR LES DENTS PER EVITAR QUE ELS BACTERIS COMENCIN A FER FEINA.
 
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipM-vO-hCCCoMKQc0-LTgSlxyRa7DPhUI0gXFpIIKSBeprFBwOVS-Tp2c8gCGyfW5w?key=SUYtM19SelN1QUUxMDFQSzdUSEhZME02NFd5LW1R  
HA SIGUT UN EXPERIMENT MOLT VISUAL I DIVERTIT QUE ENS HA PERMÈS MENJAR UNA XUXE A L’ESCOLA!!!

  
                          https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipOMpBT4PTywPJVNcmnZfNXxj7oJ-inPzIF5Rm-FjVeewCY72EeKfIJ4IaOetBv_uQ?key=bnMtNWRfQnNvY1pRcS1oeC1GOGhKOEk5c2o2Uk9R     
 
REGAL SORPRESA!
AVUI ENS HAN REGALAT UNA CAPSETA PER POSAR LES DENTS QUE ENS CAUEN ABANS DE DONAR-LES AL RATOLÍ, LA FADA... TAMBÉ UN CARNET PER ANAR ANOTANT QUINA DENT ÉS I LA DATA. HA SIGUT UNA SORPRESA MOLT BONICA QUE ENS HA ENCANTAT!!!
                                                    
COM CURAR LES DENTS
PER RESOLDRE TOTS ELS DUBTES RELACIONATS AMB LES MALALTIES DE LES DENTS I COM CURAR-LES, HEM TORNAT A FER UNA SESSIÓ DE TREBALL COOPERATIU.
CADA EQUIP TÉ UNA LÀMINA AMB UNA PROBLEMÀTICA CONCRETA QUE HAN D’OBSERVAR, FER-SE PREGUNTES, TREURE CONCLUSIONS... DESPRÉS HO POSEN EN COMÚ AMB LA RESTA DE COMPANYS I ENTRE TOTS MIREM DE RESPONDRE ELS DUBTES QUE HAN SORGIT I COMPROVEM LES OBSERVACIONS FETES.
https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMdTp0ZlRIGBQv86CoXMtqH1-fRoL1n5scOvWJyotaZji8hnyLuJgYwK1dfy5tYaA?key=T3lYekhSVTBFQy1BZUF4NXN6OWt2TWFwVjRpQ3Z3     
 
           
ESQUITXADES AMB RASPALL DE DENTS
APROFITANT QUE AQUESTS DIES PARLEM DE JOAN MIRÓ, HEM FET UN TREBALL PLÀSTIC AMB UNA DE LES TÈCNIQUES QUE FEIA SERVIR AQUEST PINTOR EN ELS SEUS QUADRES “ESQUITXADES”, LES NOSTRES AMB RASPALLS DE DENTS.
HAN QUEDAT MOLT XULOS I SERÀ LA CONTRAPORTADA DEL NOSTRE PROJECTE. LA PORTADA L’HEM FET ENGANXANT DIFERENTS ELEMENTS RELACIONATS AMB LES DENTS SOBRE UN FONS BONIC.
 https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMrttFBJYzGuhFEzVLTgzcUlTQhLsAHISIE7zkoGVLk9umt-LeJIrDF4r7SDCCuWg?key=NFdWQUF4SU1pc0RrQ2xnSjJTdk9Kb1gzdXYxTTRB
                          https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMrttFBJYzGuhFEzVLTgzcUlTQhLsAHISIE7zkoGVLk9umt-LeJIrDF4r7SDCCuWg?key=NFdWQUF4SU1pc0RrQ2xnSjJTdk9Kb1gzdXYxTTRB
MAPA CONCEPTUAL
EN AQUEST MAPA HEM ANAT RECOLLINT LES CONCLUSIONS DE LES NOSTRES RECERQUES I QUEDA REFLECTIT TOT EL QUE HEM APRÉS DE LES DENTS I COM HO HEM FET.
            https://photos.google.com/u/1/share/AF1QipMUE68L8NHHhWTwyCt8A9rn6GGFmg4Uh98WCO-DoFmuinV_7uiAeUN3vapMBzdvQw?key=TXlibU5rSF94bE1RejhHVXcydkRmajhNMkoyc0dR                         
                        GRÀCIES A TOTHOM PER HAVER PARTICIPAT.
                 








Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada