
Tot ha començat a partir de la proposta de la mestra de pensar en un nou tema sobre el qual aprendre moltes coses.
El Guiu proposa treballar L'AIGUA i l'Arés el PAPER.
La tutora exposa la possibilitat de cercar en l'entorn més proper: pati, carrer...
feu un clic |
Parlem dels objectes que tenim i fem votacions.
LES FLORS és el tema escollit per la majoria.
Per què són de colors?, per què surten de les plantes?...
Doncs, comencem amb la presa de decisions.
La tutora planteja quin suport volem fer servir per anar recollint tot el que anem aprenent.Després d'observar i fer votacions...
La següent activitat que ens plantegem: la margarida, és de les poques flors que aguanta el fred de l'hivern. Els nens expliquen que l'han pogut veure als parcs o a les torretes de casa.
Doncs anem a produir. Dibuixem la margarida, i comencem a donar els nom correcte de les diferents parts de la flor: PÈTALS, TIJA, SÈPALS...fem observació amb llibres que hem anat portant i veiem que hi ha de diferents colors, tamanys...
Fem proves per aconseguir la barreja desitjada. |
Continuem descobrint el món de les flors.
Després de mirar més llibres del racó, i de posar a l'abast papers de colors i cinta adhesiva...
ens preparem per a fer la nostra creació.
Anem donant forma a les flors, plasmant tot allò que anem aprenent.
Ens hem quedat bocabadats:LA COLIFLOR que ens agrada tant, és una flor!
Doncs plasmem aquesta flor per a que quedi recollit al nostre projecte.
Intentem trobar el verd tant especial de les fulles de la coliflor. Ara ja no li direm fulles, es diuen SÈPALS.
Fem barreges i ens posem a crear.
pintem la flor (el que nosaltres ens mengem) |
i ens posem mans a la massa.
FEU UN CLIC I MIREU EL PROCÉS |
Hem agafat fulls de llibres vells i hem triat els que més ens agraden.
|
ens repartim la feina de preparar el mural on anirem recollint allò que sabem i que estem aprenent del projecte.
Quins títols escriurem?, de quins colors?, quins estris farem servir?...
Ens hem de posar d'acord!
mireu quantes flors diferents |
Ens adonem de la gran varietat de tipus, colors, mides...i també els seus noms:
gira-sol,orquídia,margarida, rosa, clavell,gessamí....
És un treball de geometria on es posa en joc la situació espacial.
Els alumnes situen les diferents parts del joc segons les seves preferències; a la dreta de... davant de...darrera de...Parteixen de l'idea d'un joc d'orientació que tenen a la classe.
En parlem una estona de les seves característiques. Cada nen descriu les pedres que més li han agradat.
Ara passem a plasmar-la al paper de forma gràfica. Tornem a fer hipòtesi de com aconseguir el color que necessitem. La majoria ho sap: negre i blanc.
La SORRA. Avui fem una pluja de paraules que ens venen al cap quan pensem en aquest material amb el qual juguem cada dia.
I després passem a deixar emprempta al targetó on recollim totes les mostres que fem servir al projecte.
A partir dels dubtes que van sorgint, el Rigoberto ens porta un material que ens fa parlar de les "FLORS QUE VOLEN".
Cerquem a internet la rosella. A continuació ens preparem per a plasmar-la sobre paper.
Avui fem un repàs a tots els conceptes que hem aprés des del començament del projecte de les flors.
A partir d'una dent de lleó trobada al nostre pati, hem cercat informació i hem aprés que es tanca i s'obre a la nit i al matí.
Hem volgut dibuixar-la i mireu quins artistes estem fets.
Dent de lleó, rosselles...totes trobades mentre passajaven amb la família.
Hem portat ampolles de plàstic buides i hem anat al nostre hort a plantar-les.
Terra, adob, unes poques llavors i aigua.
A veure com van creixent!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada