diumenge, 22 de gener del 2017

LES FLORS

La classe dels Pingüins hem començat un nou projecte, LES FLORS.

Tot ha començat a partir de la proposta de la mestra de pensar en un nou tema sobre el qual aprendre moltes coses.
El Guiu proposa treballar L'AIGUA i l'Arés el PAPER.  
La tutora exposa la possibilitat de cercar en l'entorn més proper: pati, carrer...
feu un clic
Sortim a buscar pedres, fulles, sorra, pals, branques... i també parlem dels elements que trobem a faltar al pati. És hivern i trobem a faltar LES FLORS.
Parlem dels objectes que tenim i fem votacions. 



LES FLORS és el tema escollit per la majoria.

Sense esperar comencen a sorgir les preguntes sobre què volem esbrinar:
Per què són de colors?, per què surten de les plantes?...  


Doncs, comencem amb la presa de decisions.
La tutora planteja quin suport volem fer servir per anar recollint tot el que anem aprenent.Després d'observar i fer votacions...
Farem servir el suport postal.
La següent activitat que ens plantegem: la margarida, és de les poques flors que aguanta el fred de l'hivern. Els nens expliquen que l'han pogut veure als parcs o a les torretes de casa.



Doncs anem a produir. Dibuixem la margarida, i comencem a donar els nom correcte de les diferents parts de la flor: PÈTALS, TIJA, SÈPALS...fem observació amb llibres que hem anat portant i veiem que hi ha de diferents colors, tamanys...
Fem proves per aconseguir la barreja desitjada.

Decidim crear una de color lila. Però... no tenim aquest color a la classe. Com el podem aconseguir?Després de fer hipòtesis , L'Àxel i el Rodru proposen fer la barreja de dos colors per aconseguir el color lila. 
   

Continuem descobrint el món de les flors.

Imaginem una flor que ens agradaria crear, que no existís.
Després de mirar més llibres del racó, i de posar a l'abast papers de colors i cinta adhesiva...

  ens preparem per a fer la nostra creació. 
Anem donant forma a les flors, plasmant tot allò que anem aprenent.


Els llibres científics que tenim a la classe ens explica que entre les flors que coneixem, n'hi algunes que es mengen.
Ens hem quedat bocabadats:LA COLIFLOR que ens agrada tant, és una flor!
Doncs plasmem aquesta flor per a que quedi recollit al nostre projecte.
Intentem trobar el verd tant especial de les fulles de la coliflor. Ara ja no li direm fulles, es diuen SÈPALS.
Fem barreges i ens posem a crear. 


pintem la flor (el que nosaltres ens mengem)
 
   
 


Avui treballarem el volum. Farem una flor amb diferents material. El PISTIL el farem amb paper maché. Hem buscat la recepta a internet

 i ens posem mans a la massa.
 
FEU UN CLIC I MIREU EL PROCÉS
Hem de deixar que s'assequi, i mentre ho fa, comencem a preparar els PÈTALS i la resta de parts de la flor.
Hem agafat fulls de llibres vells i hem triat els que més ens agraden. 

https://goo.gl/photos/N9LFDBPhwLK5heoo7

Ens distribuïm per grups i 
ens repartim la feina de preparar el mural on anirem recollint allò que sabem i que estem aprenent del projecte



Quins títols escriurem?, de quins colors?, quins estris farem servir?... 

Ens hem de posar d'acord!

  

mireu quantes flors diferents

Anem portant més informació de les flors. ..Ja sabem diferenciar les diferents parts i els seus noms.
Ens adonem de la gran varietat de tipus, colors, mides...i també els seus noms:
 gira-sol,orquídia,margarida, rosa, clavell,gessamí....


Avui fem connexions  matemàtiques amb el projecte. Construim una floristeria, fent flors, plantes, la botiga, els arbustos...
És un treball de geometria on es posa en joc la situació espacial. 
Els alumnes situen les diferents parts del joc segons les seves preferències; a la dreta de... davant de...darrera de...Parteixen de l'idea d'un joc d'orientació que tenen a la classe.
https://goo.gl/photos/qBYPeasrvqwmnr2j9
   


https://goo.gl/photos/bYGL87sqCM6SVvL29Tornem a aprofitar el nostre entorn i anem al pati a buscar pedres. Grans, petites, arrodonides, punxiagudes, planes, amb més volum...
En parlem una estona de les seves característiques. Cada nen descriu les pedres que més li han agradat.
 Ara passem a plasmar-la al paper de forma gràfica. Tornem a fer hipòtesi de com aconseguir el color que necessitem. La majoria ho sap: negre i blanc.
https://goo.gl/photos/bYGL87sqCM6SVvL29Alguns nens fan la connexió amb la cançó de la pedra i decidim escriure-la a la pissarra entre tots. Després també l'escrivim a la nostra targeta per tal de tenir-la com a record al projecte.





Al pati de l'escola, tenim molts elements que fem servir pel nostre projecte.
La SORRA. Avui fem una pluja de paraules que ens venen al cap quan pensem en aquest material amb el qual juguem cada dia. 
I després passem a deixar emprempta al targetó on recollim totes les mostres que fem servir al projecte.

Un dels elements que necessiten les flors i les plantes és l'AIGUA. Avui tornem a fer connexions amb tot el que coneixem i pensem paraules. Fem una llista de paraules relacionades amb l'aigua. I a continuació plasmem les emocions que ens aporta l'aigua , dibuixant-la amb pintura aigualida.

 A partir dels dubtes que van sorgint, el Rigoberto ens porta un material que ens fa parlar de les "FLORS QUE VOLEN".
https://goo.gl/photos/py3isekMmGAp1Awa9En parlem a la rotllana i sorgeix un nom, LA ROSELLA. Fem hipòtesis sobre el motiu pel qual "poden volar": tenen els pètals molt prims i tous, sembla paper de seda.
Cerquem a internet la rosella. A continuació ens preparem per a plasmar-la sobre paper. 

 

Avui fem un repàs a tots els conceptes que hem aprés des del començament del projecte de les flors. 





A partir d'una dent de lleó trobada al nostre pati, hem cercat informació i hem aprés que es tanca i s'obre a la nit i al matí.
Hem volgut dibuixar-la i mireu quins artistes estem fets.


 Continuem veient flors i plantes al nostre voltant, tant a l'escola com fora. Alguns nens han volgut compartir el que han trobat el cap de setmana.
Dent de lleó, rosselles...totes trobades mentre passajaven amb la família. 

l'Arés ens ha portat unes llavors dunes flors que es diuen Dalia reina i Dalia baby.
Hem portat ampolles de plàstic buides i hem anat al nostre hort a plantar-les.
Terra, adob, unes poques llavors i aigua.
A veure com van creixent!


 

 


    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada